Veranderen met effect
Als het vraagstuk makkelijk op te lossen was, dan was het al geen vraagstuk meer. Verandertrajecten zijn daarom altijd maatwerk. Soms kunnen we al veel doen in een brainstormsessie van een halve dag. Daarentegen kunnen we een opdrachtgever ook begeleiden in een project dat meerdere maanden in beslag neemt. Dit doen we dan door deel te nemen aan een project of het project zelfs te leiden. Ook treden we op als sparringpartner van managers of teamleiders bij de veranderopgave.
Op welke gewenste manier dan ook begeleiden we organisaties door het veranderproces en ondersteunen we bij het uitwerken van ideeën en denkrichtingen, zodat de organisatie zelf voldoende handvatten heeft om verandering in gang te zetten en pro-actief aan de slag te gaan.
Organisatiediagnoses
Onze organisatie staat aan het begin van een verandertraject, maar het is nog niet duidelijk hoe één en ander vorm gaat krijgen.
Waar staat de organisatie nu, moeten we ons team of onze afdeling anders inrichten? Hoe kunnen wij ons (her)positioneren binnen de organisatie?
Maar ook technologische ontwikkelingen, maatschappelijke ontwikkelingen of nieuwe wetgeving, of het voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen kunnen vragen oproepen, waarbij je je afvraagt 'kunnen of moeten wij hier binnen de organisatie iets mee?'
Workshops op maat
Binnen onze organisatie hebben we een concreet vraagstuk en we zijn op zoek naar een plan voor de toekomst.
We hebben een duidelijk positioneringsvraagstuk, we willen strategie bepalen of we zijn op zoek naar een concrete visie op de toekomst. We willen een (actie)plan, met hierin de veranderthema’s en bijbehorende doelstellingen benoemd of helder in beeld gebracht. Dit plan is door iedereen gedragen.
Verandermanagement
We hebben een concrete uitdaging, maar hoe gaan we deze aanvliegen?
Binnen de organisatie wordt een nieuw systeem geïmplementeerd of een andere manier van (samen)werken, denk aan projectmatig werken of agile gaan werken. Een proces moet worden verbeterd. We gaan hybride werken, hoe gaan we hier mee om en hoe blijven we in contact met elkaar? Hoe delen we optimaal informatie? Het team wil zich herpositioneren binnen de organisatie, waar staan we voor wat betreft onze dienstverlening en hoe moet onze organisatie er dan uitzien?